środa, 19 grudnia 2012

Ciekawostki Kulturowe - święta w Chinach

Wczoraj pisałam z moją znajomą z Chin , która bardzo interesuje się naszą kulturą. Opowiedziałam jej jak wyglądają moje święta , od kiedy do kiedy trwają i jak je świętuje. W zamian za to opowiedziała mi o czymś podobnym do naszych świąt. Jest to ,,Spring Festival" . To jest nowy rok według ich kalendarza księżycowego. ( W Chinach są 2 rodzaje kalendarzy i odliczania dni - kalendarz księżycowy i słoneczny). Ten festival nie ma nie ma określonej daty. Tym arzem odbędzie się 2 lutego 2013 r.  Świętuje się go w rodzinnym gronie i ogólnie całość wygląda jak nasza wigilia. Ciekawe jakby to było obchodzić i to święto i wigilie. Spodobało mi się też , że moi znajomi z Azji ( Chin, Tajlandi, Korei) pomimo tego , że nie obchodzą świąt okazali się bardzo pomocni w kwestii przepisów na ciasta , które mogę zrobić na święta, pomysłów i szablonów  na kartki świąteczne. I bardzo się ucieszyłam kiedy złożyli mi świąteczne życzenia ;) Niby taki drobiazg a jak cieszy ;)







No a teraz tak troszkę nie z Azji. Dziś dostałam przesyłkę od koleżanki z Finlandii , otwieram a tam... uroczy kalendarz adwentowy z Muminkiem ;) Załączę wam jego zdjęcie ;) 



Czekoladki z niego są pyszne ;) Mają taki ciekawy posmak ;) 



Czar Azji









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Gorąco zachęcam do komentowania (=^・ェ・^=)