piątek, 22 lutego 2013

Kuchnia azjatycka - sajgonki ( przepis + mała zapowiedź)

Ostatnio byłam z koleżanką w chińskiej knajpce i pierwszy raz w życiu jadłam sajgonki ;) Były pyszne i choć nie były duże były bardzo sycące i bardzo, bardzo tanie. Załączam wam ich zdjęcie i przepraszam , że nie zrobiłam go od razu po podaniu ale no wiecie... kusiło ... ;) Jeśli uda mi się znaleźć kamerę to nakręcę wam krótki filmik z takiego wypadu ;) No więc wspomnę wam jeszcze co składało się na nadzienie sajgonek : kapusta, warzywka, mięso wołowe i chyba tyle . Całość była polana takim sosikiem ... i nie do końca wiem co to był za sos ale dla mnie smakował jak słodko-kwaśny. I oczywiście w tym sosiku różne warzywka i obok starta biała kapusta ( pycha !!! <3)


Szukałam na internecie przepisu , który mogłabym wam podać jednak każdy się różnił od pozostałych. Więc dziś otrzymacie najprostszy z prostszych ( czyli mój ) przepis na sajgonki . W sumie to nawet nie przepis bo do środka możecie dać cokolwiek o ile wiecie co z tym zrobić ;)
Potrzebujecie:
- papier ryżowy
- trochę wołowiny mielonej  ( w zależności od ilości porcji)
- biała kapusta
- marchewka
- kilka kawałków papryki bez skórki
- por
- seler
- suchy makaron sojowy
-kolendra
- olej
( wszystkie składniki zależą od gustu)
1.Farsz: Warzywka kroicie bardzo drobno i następnie na rozgrzaną patelnię z łyżką oleju i posiekaną kolendrą dodajecie je i smażycie przez około 3 min. ( wszystkie razem). Makaron zalewacie gorącą wodą na około 5-10 min i następnie kroicie na małe kawałki.
2.Krążki papieru ryżowego zwilżcie letnią wodą używając pędzelka, łyżki lub czegoś takiego. Papier powinien być lekko wilgotny !!!
3. Na dolnej połowie każdego krążka ułóż 1,5 łyżki nadzienia. Zwińcie do środka 2 przeciwległe brzegi, całość zwińcie w ciasny rulon. Odłóżcie na 15 min.
4. W głębokim garnku rozgrzejcie olej, i ostrożnie wkładajcie po 3-4 sajgonki .  Powinniście je smażyć około 10 min. na złocisty kolor następnie wyjąć i odsączyć z tłuszczu. Podać natychmiast.

Za niedługo ukaże się artykuł dotyczący wyjazdu do Korei Południowej ( koszty itp.). Nie wiem dokłądnie kiedy ale możecie być pewni , że taki się pojawi .


Czar Azji




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Gorąco zachęcam do komentowania (=^・ェ・^=)